Ana içeriğe atla

BARCELONADA BİR GÜN


Mimar Antoni Gaudi'nin inşa ettiği , insanın içini ısıtan hareketli, rengarenk , muhteşem bir ülke .
Ülke mükemmel olmasına mükemmel  fakat insanları için aynı şeyi söylemek hayli zor . Gitmeden önce bu kadar renkli ülkenin insanları da öyledir diye düşünüyorsunuz fakat öyle değil . Özellikle turistik bölgelerde  artık turistlerden sıkıldıklarından mıdır nedir insanlarda aşırı bıkkınlık vardı fakat yine de bir şey sorduğunuzda yardımcı olmaya çalışıyorlar.  İnsanlarıyla ilgili minik bi giriş de yaptığımıza göre artık Gaudi'nin ortaya çıkardığı eşşiz,  enterasan mimari eserlerin ve Barcelona'nın tadını çıkarmaya başlayabiliriz.
Biliyorum listenin ilk sırasına La Sagra Da Familia yı , Park Güell'i yada meşhur Barcelona stadyumunu koymam gerek fakat ilk sırayı Barcelona da en çok eğlendiğim La Rambla Caddesi'ne vermek istiyorum  çünkü kendileri en en en ilginç bulduğum yerler arasında




                                          1) LA RAMBLA CADDESİ
























Bütün heykellere 1 Euro atarak hepsiyle yaklaşık 100 er tane fotoğraf çektirmişimdir. Tam caddeden çıkacakken gözüme bir tane daha heykel ilişti. neden ben bununla fotoğraf çektirmedim ki dedim kendi kendime ve yanına koştum. Paramı atar atmaz şovunu yapmaya başladı. O sırada ben selfie çubuğumu ayarlamakla meşguldüm. Tam ben hazır oldum , 32 diş gülümsedim, düğmeye bastığım anda durdu. Geçtim karşısına yapma dedim etme dedim , bak Euro olmuş 4,50 küsür dedim . Dediysem de dinletemedim. Ha o heykel konuşmuşum ha duvara.  1 Euro daha atsam mı dedim ama zaten her biriyle 100 er fotoğraf çektirip Euro harcama kotamı da doldurmuştum bu yüzden o da işime gelmedi. 




canım meleğim beni kutsarken😍


Baktım başka çare yok. Çıkardım cüzdanımdan bozuk 25 kuruşumu attım kutusuna.  Bunda bir oynamalar bir danslar😁
görmeniz lazım. Demem o ki ilk etapta gerçekten 50 cent 1 Euro gönlünüzden ne koparsa atın fakat ikinci seferde 25 kuruş atmanın hiçbir sakıncası yok bence . Zaten attığınız paraya da dikkatli bakmıyorlar. Ha benden sonra bakmaya başladıysalar orasını bilemem:)






  • Heykellerle ilgili minik bir iki bilgi daha. 

  • Bazı heykeller sabah saatlerinde orada olurken bazıları öğleden sonra caddeye geliyor.
  • güvenlik sebebiyle hepsi tek bir bölgede , cadde sonunda bulunuyor.
  • İlk etapta 1 Euro , ikini seferde kurtarıcı 25 kuruş :)




2) LA SAGRA DA FAMİLİA 



Halk arasında bitmeyen kilise olarak da bilinen , Gaudi'nin Barcelona'ya değer katan eşşiz eseri.
İnşaatı günümüzde hala devam etmektedir. Bu ve benzeri  bilgileri her yerde bulabileceğiniz için ben size biraz çevresinden ve nasıl  gidilebildiğinden bahsetmek istiyorum. La Sagra da Familia'nın çevresi insan kalabalığı açısından bir çarşamba pazarından farksız. Ağırlıklı olarak turistler olsa da spor yapan yürüyüşe çıkan yerel halkta oldukça fazla. Kendinizi dört koldan kuşatılmaya hazırlayın çünkü orada her şeyin ortasında olacaksınız:) Ne de olsa günde 2 milyon turistin ziyaret ettiği popüler bir nokta.










Nasıl gidilir sorusuna gelince . Eğer sizin de benim gibi çok kısıtlı bir zamanınız varsa hop on hop off tarzı bir turistik otobüs aracı kullanmanız. Bu sayede kısa sürede pek çok noktayı saatler için de gezebilirsiniz. Ben Katolonya Meydanı'nından kalkan Barcelona Bus otobüs bileti aldım. Mavi ve kırmızı olmak üzere iki hat var. Kırmızı olan daha temel, meşhur yerlere gidiyor ve daha az kapsamlı. Durduğu duraklardan bazıları Casa Mila, La Sagra da Familia , FC Barcelona Stadyum gibi. 





Bileti otobüse binmeden hemen önce alabilirsiniz. Ayrıca otobüste ücretsiz wifi ve tarihi yerlerle ilgili 12 dilde bilgilendirme de var. Bilmeniz gereken bir şey ise otobüsün asla bir önceki durağa dönmemesi. Hep gezilmesi gereken bir sonraki durağa doğru hareket ediyor.  Bu yüzden bir yerde inip inmemek istediğinize iyi bir şekilde karar vermelisiniz . Tur başlangıcında size verilen haritalarda önceden gitmek istediğiniz yerlerle ilgili işaretlemeler yapabilirsiniz. Otobüsler sık aralıklarla geçiyor neredeyse 15 dakika da bir. Binerken otobüs şoförüne biletinizi göstermeniz yeterli




3) PARK GÜELL



vee yine Gaudi'nin gerçeküstü eserlerinden bir tanesi. Bu park renkleriyle ve ilginç mimarisiyle beni büyülemişti. Her ne kadar sadece dışardan görebilsem de . Park güell'i ziyaret etmek isterseniz size tavsiyem önceden online bilet almanız çünkü eserin tahribatını önlemek adına her gün belli sayıda turiste ziyaret izni veriliyor. gün içerisinde gittiğinizdeyse biletler çoktan tükenmiş oluyor.  Fakat üzülmeyin çünkü Park Güell bundan ibaret değil.:)




bu güzel parkta uzun bir yürüyüşe çıkabilir ve yazımın başindan beri adını sıkça okuduğunuz meşhur mimar Gaudi ile tanışabilirsiniz.😜 Kendisi parkın bir köşesinde oturmuş eserlerini ziyaret etmeye gelen turistleri izlemekte.  Ayrıca  gerçek Gaudiyi bilemem ama bu Gaudi son derece çapkın . Fotoğraf çektirmek için bu sefer para atmama bile gerek kalmadı. Gaudi'nin bulunduğu köşede fotoğraf çektirip amatör müzik gruplarını dinledikten sonra 20 dakikalık bir yürüyüşle devasa bir hac işaretinin olduğu tepeye çıkabilir. buradan içinde La Sagra da Familia'nın da bulunduğu şehir manzarasının tadını çıkarabilirsiniz.



3) CASA MİLA






    La Pedrera olarak da bilinen Casa Mila, Mimar Gaudi’nin en bilindik eserlerinden biridir.  Gracia bulvarında bulunmaktadır. UNESCO Dünya mirasları arasında olan bu binanın çatı katına çıkarak Barselona manzarasını  seyredebilirsiniz.
    • Giriş ücreti : 20 Euro
    • Ziyaret saatleri : 08.00 - 23.00



























    Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    MARAKEŞ GEZİLECEK YERLER

    UZAKDOĞUDA İLGİNÇ BİR RESTORAN💩

    BANGKOK GEZİ REHBERİ VE AYUTTHAYA ANTİK ŞEHRİ