FETHİYE KELEBEKLER VADİSİ VE KRAL MEZARLARI

Ben anlatmıyorum , konuşmaya hiç gerek yok, görüyorsunuz mikemmel manzara mikemmel diyerek yazıma başlamak istiyorum :) Kelebekler Vadisi'nde hayatınızda görüp görebileceğiniz en güzel manzaraya şahit olacaksınız.  Son zamanların şüphesiz en popüler noktalarından bir tanesi burası.
Vadiye Faralya Koyu üzerinden kara yoluyla ulaşım var ama kara yolu dediysem aklınıza bildiğiniz araçla gidilen kaymak yollar gelmesin. Dik yamaçtan aşağı kah halatlara kah kayalara tutunarak zahmetli bir iniş gerçekleştirebilirsiniz fakat sorduğum her 3 kişinin 2 sinden inişin çok tehlikeli olduğuna dair yorumlar duyunca bir tereddütte kaldım . Daha sonra geçen yıl 2 kişinin inmeye çalışırken öldüğünü duyunca hepten vazgeçtim. Siz illa yukardan bakmak bana yetmez ben gideceğim yüzeceğim derseniz her gün Fethiye merkezden kalkan tekne turlarından birisine katılabilirsiniz.

Kelebekler Vadisi 'ne gitmek için 8 lira vererek Fethiye Merkez den kalkan minibüslere binmeniz gerekiyor.  Bindiğinizde fotoğraf çektirmek istiyoruz dediğinizde sizi vadinin  en güzel  köşesine bırakıyorlar. Dediğim gibi aşağıya inmek pek makul değil. Bu yüzden manzaranın tadını çıkarıp fotoğraf çekimlerinizi bitirdiğinizde buradan Kabak Koyu'na geçiş yapabilirsiniz. Yoldan geçen minibüslerle Faralya'ya gittikten sonra tekrar bir minibüse binmeniz gerekiyor. Çünkü koya araç kabul etmiyorlar. Yani kendi aracınızla gitseniz bile aracı girişte park etmek durumundasınız.
Kabak Koyunda tüm gün balıklarla yüzüp kristal suyun tadını çıkarın ve orada kesinlikle güneşi batırın derim :)

Fethiye de toplam 3 gün kaldık, her gün birbirinden mükemmel ve dolu doluydu çünkü burada yapılacak o kadar çok şey var ki 💗

İlk gün en merak ettiğimiz Kelebekler Vadisini gezip bitirdikten sonra başka ne yapabiliriz diye araştırmaya koyulduk ve bilin bakalım ne oldu ? İlk saniyeden kendimize yapacak bir şey bulduk, soluğu Fethiye Kral Mezarların da aldık. Yine büyülendik mi ? evet büyülendik.

Kral Mezarları bir diğer adıyla Amintas, şehir merkezinde yer alan Likya döneminden kalma, kayalara oyulmuş mezarlardır. Fethiye merkezden yürüyerek 20 dakikada ulaşabilirsiniz . Ayrıca Kaya Mezarları konumu itibarıyla size muhteşem bir Fethiye manzarası vaat ediyor. Manzara oturup yarım saat seyretmelik.

Mezarların hepsini ziyaret etmeniz maalesef mümkün değil çünkü her mezara giden bir merdiven yok.  İçini görebileceğiniz tek mezar Amintas Mezarı yani en büyük olan. Mezarlık dışarıdan devasa görünüyor fakat içerisinde sadece üç kişinin yatabileceği kadar yer var. Ben ilk duyduğumda , o kadar büyük bir giriş kapısı görünce toplu mezar olduğunu düşünmüştüm ve en az 100 kişilik bir yer görmeyi umuyordum . Üç kişilik bir yer görünce ne kadar şaşırdığımı gizleyemeyeceğim. Aynı şaşkınlığı diğer mezarlıkların içini göremeyeceğimi güvenlik görevlisinden duyunca da yaşamıştım.

Her şeye rağmen Kral Mezarları  görülmeye değer  olarak aklımda yer etti.

Birazda Fethiye de nerede kalabileceğinizden bahsedeyim.
Her yere yakın olmak ve kolaylıkla bir yere gitmek istiyorsanız tercihinizi Fethiye Merkezden yana kullanın. Buradan minibüslerle kısa sürede  Ölüdeniz'e , Kral Mezarlarına ve Kelebekler Vadisi'ne gidebilirsiniz.
Biz merkezde çarşının içinde yer alan bir butik otelde kaldık. Üç kişilik bir oda için geceliği 220 lira ödedik.

Yedik, içtik, gezdik, gördük bir de buralara kadar gelmişken bir şeyi yapamadan dönemeyiz tabi ki dedik ve yamaç paraşütü yaptık.

Ölüdeniz de yamaç paraşütü yapan birçok firmanın ofisini bulabilirsiniz. Biz bir iki tanesini gezip bilgi aldık ve Gravity firmasını seçtik. İyi ki de seçmişiz.
45 dakikalık uçuş için 250 lira ödedik . Çektirdiğiniz fotoğraf ve videoları isterseniz bunun için ayrıca bir 100 lira ödemeniz gerekiyor. Sizi otelinizden alıp uçuşların yapıldığı Babadağ'a götürüyorlar. Ölmeden önce mutlaka yapmanız gereken bir aktivite ve yapabileceğiniz en güzel nokta. Sadece buradan atlamak için diğer ülkelerden gelen paraşütçülerin olduğunu da söylemeyi unutmayayım .

Özetle Fethiye'ye yolunuz düşerse
  • Tepeden Kelebekler Vadisi'nin nefes kesen manzarasını görmeden
  • Görkemli Kral Mezarlarını ziyaret etmeden
  • Ölüdeniz'in masmavi sularında bir yandan yüzüp bir yandan tepenizde süzülen yamaç paraşütlerini izlemeden